Η διαφορά ηλικίας έχει να κάνει με την τεχνολογία παθητικής ασφάλειας κάθε αυτοκινήτου. Η παλαιότερη φιλοσοφία ήταν το μπροστινό μέρος να έχει την αντοχή ενός πολιορκητικού κριού, έστω κι αν αυτό σήμαινε ότι οι δυνάμεις δεν εκτονώνονταν και το φορτίο που ταλαιπωρούσε οδηγό και επιβάτες ήταν μεγαλύτερο. Όπως και η ζημιά στο εμπόδιο που έπεφτε το αυτοκίνητο. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έφερε τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, με το αυτοκίνητο να υποχωρεί ως ένα σημείο απορροφώντας την ενέργεια της σύγκρουσης. Έτσι μπορεί το εμπρός ή το πίσω τμήμα να παθαίνει μεγαλύτερη ζημιά, αλλά η καμπίνα μένει ανέπαφη και οι δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα των επιβατών είναι μικρότερες.

Αντίθετα με τις μετωπικές συγκρούσεις, στις πλευρικές δεν έχεις την πολυτέλεια της προστασίας από την ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Σε αυτό το κομμάτι έρχονται να βοηθήσουν οι πλευρικοί αερόσακοι, τόσο αυτοί που βγαίνουν από τα πλαϊνά των καθισμάτων όσο και αυτοί τύπου κουρτίνας, που βγαίνουν από την οροφή στο εσωτερικό περίγραμμα του ανοίγματος των θυρών.

Στο video, από τους δρόμους της Αγ. Πετρούπολης στη Ρωσία, βλέπουμε την χρησιμότητα των πλευρικών αερόσακων στην πράξη.  Ο οδηγός αυτού του Tiguan ξεκίνησε από την δεξιά λωρίδα να κόψει την αριστερή, για να μπει σε ένα μικρότερο δρομάκι. Ενώ στην αριστερή λωρίδα κινείται γρήγορα ένα Golf ΜκΙΙ, το Tiguan κινείται τόσο αργά που ουσιαστικά αποτελεί φράγμα. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Και σφοδρή.

via

loading...

Σας άρεσε το άρθρο;

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας ...