Oι Έλληνες αισθανόμαστε έντονα την ανάγκη για αποτοξίνωση στις 19 Ιανουαρίου – την επαύριο του Αγίου Αθανασίου – και την Τρίτη του Πάσχα. Συνήθως αυτές είναι οι δύο μέρες, όπου τερματίζονται οι κραιπάλες των δύο εορταστικών περιόδων: των Χριστουγέννων και του Πάσχα.

Η αποτοξίνωση έχει πυροδοτήσει τόνους επιστημονικών συζητήσεων σχετικά με αναγκαιότητά της. Ως γνωστόν, η συντριπτική πλειοψηφία του επιστημονικού κόσμου πιστεύει πως η σωστή διατροφή είναι ικανή να θωρακίσει τον άνθρωπο από τις περισσότερες των ασθενειών. Κάποιοι λίγοι, περισσότερο ρεαλιστές, αντιλαμβάνονται πως ο τελευταίος κάτοικος της Γης που έκανε σωστή διατροφή (και πειθαρχημένη) υπήρξε ο Ιωάννης ο Νηστευτής, οπότε δέχονται διάφορες παράπλευρες «βοήθειες», όπως είναι η αποτοξίνωση. Η συντριπτική πλειοψηφία του επιστημονικού κόσμου, όμως, δεν έχει καθίσει σε ένα ελληνικό πασχαλινό τραπέζι.

Για να επανέλθει λοιπόν ο οργανισμός μας από τις πασχαλινές υπερβολές, τόσο στο φαγητό όσο και στο ποτό, δεν προτείνουμε μια crash αποτοξίνωση, αλλά δέκα τροφές, που αποδεδειγμένα έχουν καθαρτήριες ιδιότητες, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιούνται ωμές και σε συνδυασμό μεταξύ τους.

Κάρδαμο

Γεμάτο από βιταμίνη C -γνωστή για την αποτοξινωτική της δράση-, το κάρδαμο είναι το όνειρο της αποτοξίνωσης. Μοιάζει με γροθιά κατά των τοξινών, καθώς ενεργοποιεί ένζυμα στο συκώτι που καθαρίζουν μέσω της ουροδόχου κύστης τον οργανισμό. > Χρησιμοποιήστε το: η σούπα από κάρδαμο είναι ένα πεντανόστιμο κολατσιό – απλά προσθέστε κρεμμύδι και σκόρδο. Ακόμα πιο απλά, μπορείτε να βάλετε λίγο φρέσκο στα σάντουιτς. Είναι αρκετό για να κάνει τα «μαγικά» του.

Λεμόνι

Τα λεμόνια πρωταγωνιστούν στις κούρες αποτοξίνωσης για έναν πολύ καλό λόγο. Λειτουργούν εξουδετερώνοντας τις τοξίνες που υπάρχουν στο συκώτι και τη χοληδόχο κύστη και δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό ο ρόλος τους: η βιταμίνη C που περιέχουν στηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην εκκαθάριση των συσσωρευμένων τοξινών. > Χρησιμοποιήστε το: μια φέτα λεμονιού μέσα σε ζεστό νερό βοηθά στην απαλλαγή των τοξινών, ειδικά όταν το σώμα μας το χρειάζεται. Το λεμόνι επίσης είναι ένα πολύ καλό υποκατάστατο για το αλάτι.

Σκόρδο

Το σκόρδο απομακρύνει τις τοξίνες, ακριβώς όπως και τους βρυκόλακες. Αυτός ο μικρός αλλά παντοδύναμος βολβός, ενισχύει τη φαγοκυττάρωση, μια διαδικασία του οργανισμού που καταστρέφει τα ξένα κύτταρα. Οι ενώσεις του θείου, που δίνουν στο σκόρδο τη χαρακτηριστική του μυρωδιά, διεγείρουν την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων τα οποία απομακρύνουν οποιαδήποτε ανεπιθύμητα ξένα σώματα στην κυκλοφορία του αίματος. > Χρησιμοποιήστε το: το σκόρδο προσθέτει γεύση και ένταση στο φαγητό και, σύμφωνα με τη μαγειρική των Γάλλων, έχει θέση στη συντριπτική πλειοψηφία των πιάτων.

Κουρκουμάς

Μέλος της οικογένειας των τζίντζερ, αυτό το μπαχαρικό χρησιμοποιείται κατεξοχήν σε ασιατικά πιάτα, όπου οι θεραπευτικές του ιδιότητες είναι γνωστές από πολύ παλιά. Αυτό το απαλό και πολύ δυνατό καρύκευμα παρέχει ισχυρή δράση κατά των τοξινών, καθώς αυξάνει τα αντιφλεγμονώδη ένζυμα στο συκώτι – εξαιρετικό, ειδικά εάν το προηγούμενο βράδυ έχετε χάσει το μέτρημα των όσων ήπιατε. > Χρησιμοποιήστε το: προσθέστε μια κουταλιά του γλυκού στο ρύζι για να προσθέσετε γεύση, χρώμα και να απαλλαγείτε από τις τοξίνες.

Οι τροφές που θα σε «καθαρίσουν» από τις πασχαλινές τοξίνες

Τζίντζερ

Το τζίντζερ όχι μόνο μπορεί να γιατρέψει το σώμα από ένα γερό μεθύσι, αλλά σας προστατεύει και από μελλοντικές αντίστοιχες καταστάσεις στις οποίες θα έχετε «ξεφύγει». Το τζίντζερ βοηθά να χτίσετε ισχυρά αντιοξειδωτικά στο αίμα και το συκώτι και ενισχύει τον οργανισμό ώστε να καταπολεμήσει μελλοντικές εισβολές ξένων σωμάτων, καταστρέφοντας ταυτόχρονα τις ελεύθερες ρίζες που ελοχεύουν στον οργανισμό μας. > Χρησιμοποιήστε το: μερικές φετούλες σε ζεστό νερό κάνουν ένα πεντανόστιμο, θεραπευτικό τσάι. Επίσης, μην το περιφρονείτε όταν τρώτε σούσι – δεν μπαίνει για διακοσμητικούς λόγους. Αφενός επωφελείστε από τις ιαματικές ιδιότητές του, αφετέρου «καθαρίζει» το στόμα, ώστε να αντιλαμβάνεστε τις διαφορετικές γεύσεις που έχουν τα σούσι.

Μαϊντανός

Ο μαϊντανός συνήθως καταλήγει στην άκρη του πιάτου μας, αλλά οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες θα ‘πρεπε να τον καθιστούν κάτι παραπάνω από απλό διακοσμητικό. Αυτό το «μετριόφρον» χορταρικό είναι ένα πανίσχυρο διουρητικό που βοηθά πολύ τη λειτουργία των νεφρών – ένα από τα πιο ενεργά όργανα του σώματός μας ως προς την αποβολή τοξινών. > Χρησιμοποιήστε τον: ωμό η προσθέστε τον στο τέλος του μαγειρέματος.

Αγκινάρες

Η ιδιότητα της αγκινάρας να θεραπεύει ένα «υπερδραστήριο» συκώτι είναι κάτι πολύ γνωστό στις μεσογειακές χώρες, όπου χρησιμοποιείται εδώ και πολύ καιρό ως καθαρτικό για το αίμα. Οι αγκινάρες λειτουργούν με δύο τρόπους: ως ακόμη ένα διουρητικό, αλλά επίσης περιέχουν και κάποια συστατικά που διεγείρουν το λίπος στο συκώτι, το οποίο χρησιμεύει σαν «λάδι» στη «μηχανή» του. > Χρησιμοποιήστε τις: οι αγκινάρες ωμές κάνουν πεντανόστιμες σαλάτες με λίγο στυμμένο λεμόνι (διπλή αντιοξειδωτική δράση!).

Λάχανο

Μπορεί να έχει χάσει τη «μάχη» στην κυριαρχία της χειμερινής σαλάτας από το δημοφιλές μαρούλι, όμως είναι πολλαπλά πιο ιαματικό από αυτό. Το λάχανο ενεργοποιεί δύο αντιοξειδωτικά ένζυμα στο συκώτι μας. > Χρησιμοποιείστε το: Η λαχανόσουπα, ως αποκλειστική διατροφή για ορισμένες μέρες, αποτελεί γνωστή μέθοδο αποτοξίνωσης (και απώλειας βάρους). Ωμό, όμως, ως σαλάτα, με λίγο τριμμένο σκόρδο (που του πάει πολύ), καρότο και ελαιόλαδο αποτελεί το «καθαρτήριο πυρ» του οργανισμού.

Ανανάς

Η αποτοξίνωση είναι απλή υπόθεση εάν τρώτε τακτικά φρέσκο ανανά. Δεν έχει απλά θεϊκή γεύση, αλλά αυτό το τροπικό φρούτο περιέχει επίσης βρομελίνη, ένα ένζυμο που σκοτώνει τις τοξίνες στο οργανισμό. > Χρησιμοποιήστε τον: Ως επιδόρπιο. Μπορεί ακόμα να συνδυαστεί με μεγάλη επιτυχία και σε σαλάτες μαζί με καρότα, παπάγια και μαρούλι.

Σουσάμι

Αυτά τα μικρά «μαγικά», αντιοξειδωτικά, χρυσαφένια σποράκια προστατεύουν το συκώτι από τις αρνητικές επιδράσεις του αλκοόλ, αλλά και άλλων τοξινών. Το μυστικό τους κρύβεται στα αμινοξέα που ονομάζονται μεθειονίνη και τρυπτοφάνη που «ενθαρρύνουν» το συκώτι και τα νεφρά να λειτουργούν σε πολύ καλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας έτσι τη γρήγορη και άμεση απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό μας. > Χρησιμοποιήστε το: το σουσάμι μπορείτε να το προσθέτετε ωμό στις σαλάτες για να τις κάνετε πιο τραγανές και γευστικές. Επίσης το ταχίνι, που προέρχεται από το σουσάμι και είναι το βασικό συστατικό του χούμους μαζί με το σκόρδο και το λεμόνι, εάν συνδυαστεί με ρεβίθια, είναι το πιο αντιοξειδωτικό πιάτο που υπάρχει!

loading...

Σας άρεσε το άρθρο;

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας ...