Η αποκλειστικότητα και η εξειδίκευση δεν θεωρείται πια πλεονέκτημα για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Γίνεται σαφές πλέον ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες στα social media επιχειρούν να προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες μαζί με το βασικό προϊόν τους.

Πριν από ένα μήνα, στις 20 Μαρτίου, το Twitter έκλεισε εννέα χρόνια λειτουργίας. Μέσα στα εννέα αυτά χρόνια, το κοινωνικό μέσο έχει υιοθετήσει πολλές αλλαγές στη λειτουργία του, αλλαγές που το έχουν αναδείξει σε hot topic και ακόμη καλύτερα, το έχουν διατηρήσει στην επικαιρότητα. Ανάμεσα στις αλλαγές αυτές είναι το preview των βίντεο, κάτι που εισήγαγε πρώτο το Facebook. To Facebook με τη σειρά του, όπως και το Twitter άλλωστε, έχει επικεντρωθεί στην καταπολέμηση των ύβρεων, αλλά και φροντίζει να προστατέψει τον χρήστη από τον ίδιο του τον εαυτό, στην περίπτωση που κάποιος τείνει να αυτοκτονήσει.

Tην ίδια στιγμή, το Google+ διαιρείται σε τρεις ξεχωριστές υπηρεσίες, μία για τις εικόνες, μία για την επικοινωνία, ενώ διατηρείται το Stream των νέων. Για όσους δεν το γνωρίζουν, υπάρχει παραλληλισμός του Stream με το News Feed τού Facebook και του Hangouts με το Messenger. Εξάλλου, τo Facebook ενεργοποιεί τις πληρωμές μεταξύ φίλων στο Messenger και η Google την εξόφληση λογαριασμών από το Gmail μέσω του Poly Express.

To Facebook χρειάζεται και το Messenger και το WhatsApp και το Instagram για να προσφέρει με τον τρόπο που θέλει τις υπηρεσίες του. Ο λόγος είναι ότι έτσι προσφέρει εξειδίκευση. Η εξειδίκευση είναι ο τρόπος για να προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες με καλύτερο και πιο απλό τρόπο, τόσο για τους δημιουργούς όσο και για τους χρήστες. Το ότι στόχος είναι να προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες, ή όσο το δυνατό περισσότερες, μοιάζει να είναι κάπως αυτονόητο.

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και το YouTube. Μετά την αποτυχία εξαγοράς του Twitch, πριν από έναν χρόνο περίπου, η Google, φυσικά, δεν παραιτήθηκε από την ιδέα να προσφέρει livestreaming παιχνιδιών και αθλητικών γεγονότων. Η Amazon κατάφερε να κάνει δικό της το Twitch, και η Google για να κάνει τα σχέδιά της πραγματικότητα, προσέλαβε περί τους πενήντα μηχανικούς που εργάζονται για αυτόν τον σκοπό. Δεν θα πρέπει να προσπεράσουμε την επιθυμία του Facebook να ανταγωνιστεί το YouTube -παρακαλώ- στον τομέα των βίντεο. Οι ανακοινώσεις από το συνέδριο F8 του Facebook που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, λένε ότι τα βίντεο θα λάβουν καίρια θέση
στο News Feed του μέσου, ενώ θα βελτιστοποιηθεί η δυνατότητα διαμοιραμού τους, με στόχο να μην είναι το YouTube πρώτο στον τομέα και, κυρίως, μόνο. Σε ό,τι αφορά τα βίντεο, το Twitter εξαγόρασε το Periscope, για να μπει και αυτό στο παιχνίδι. Αν οι πληρωμές είναι hot, τα βίντεο φαίνεται να είναι η αιχμή του δόρατος για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα social media και επιθυμούν να παραμείνουν μέσα στο παιχνίδι της κορυφής.

Γίνεται σαφές πλέον ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες στα social media επιχειρούν να προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες μαζί με το βασικό προϊόν τους. Στόχος είναι να κρατήσουν όσο το δυνατό περισσότερο τον χρήστη κοντά τους, μέσω της εξάλειψης, κατά το δυνατόν, των λόγων που έχει αυτός να επισκεφτεί κάποιο ανταγωνιστικό site. Και φυσικά, να κερδίζουν άμεσα από τις υπηρεσίες, αν αυτό είναι δυνατό.

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός οδηγεί σε πολλά καλά για εμάς τους χρήστες, οι οποίοι με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, αργά ή γρήγορα, θα χρησιμοποιήσουμε κάποιες από αυτές τις υπηρεσίες. Όταν θα το κάνουμε, θα θέλουμε να είναι εύχρηστες, ασφαλείς, βολικές και αυτόματα σχεδόν θα επιλέγουμε την καλύτερη διαθέσιμη
από τα μέσα που είμαστε εγγεγραμμένοι. Δεν είμαστε γραμμένοι σε ένα μόνο, έτσι δεν είναι;

Πηγή: PC Magazine

loading...

Σας άρεσε το άρθρο;

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας ...